2010. okt. 4.

Mumus



A fecskevonalat vázoltuk. Mumus volt ez a betűelem, féltek tőle. Nem volt rá okuk, az osztály nagy részének elsőre is meglepően szépen megy. :)
Akinek pedig nem, azzal még sokat gyakoroljuk. Akinél szükséges volt, megfogtam a kezét, és többet leírtunk együtt. Nem is a munkafüzettel kezdtük, hanem egy fénymásolt feladatlappal.
Ami nekem is kihívás volt, egy balkezes leányzónkkal együtt írni a fecskevonalat. :)



A szótagoláshoz, hangkereséshez pedig ilyen feladatlapokat szoktam fénymásolni. Mindegy mi a feladat eredeti célja (itt a játékokat kellett kiválasztani és színezni), mi mindenből szótagolást, hangokra bontást varázsolunk! :)



Az egyik kolléganőm adta az ötletet (és milyen igaza van), hogy ne aláhúzzam a nem helyesen írt, csúnya betűelemeket (később betűket), hanem inkább a szépeket keressem meg és apró csillaggal jelezzem. Így a gyerekek, ha megnézik a füzetüket, nem a rossz rögzül a fejükben, hanem a jó. Így láthatják, a többinek is ilyennek kell lennie.
Mindig tanul az ember. :)
Ezért a sok apró csillag a füzetekben. Minden gyereknél akad legalább egy jó (többnyire több is).
Persze azért a nagy csillag az igazi, mert akkor minden sorral elégedett vagyok!

1 megjegyzés:

  1. Jó ötlet a csillag! Én sem szeretek aláhúzni, hiszen sokan úgy megdolgoznak még az ákombákomokért is. Biztató pirospontot adok a legszebb alá. Szoktam a gyerekektől azt is kérni, hogy ők válasszák ki a saját munkájukban a legszebbet és tegyenek alá egy üres szívecskét. Ha nekem is az tetszik, kiszínezem pirosra. Titok: mindig szokott tetszeni:-)

    VálaszTörlés