2011. febr. 21.

Kooperatív tanulás - Páros feladatok



Több továbbképzésen részt vettem már, ahol a kooperatív tanulás-tanítás mikéntjével ismerkedtem meg. Nagyon jó dolognak tartom, bár padsoros osztályteremben, nagy osztálylétszámban kicsit nehézkes a megvalósítása. A frontális munkával ellentétben, amikor én magyarázok a gyerekek pedig figyelnek (jobb esetben, mert a többségnek máson jár az esze), a kooperatív tanulás során a gyerekek egyszerre dolgoznak, mindenki feladatot kap, segítik egymás munkáját, összedolgoznak, ellenőriznek... Mozgalmas, változatos és folyamatosan foglalkoztat. Ide tartozik a páros munka is. Ezt mi is tudjuk alkalmazni a padokban.
Szétszedtem egy Játékház c. tankönyvet, amiben remek feladatok vannak. Kis tasakokba rendeztem őket, a gyerekek választhatnak többféle típusú feladatból és kirakhatják. Én leellenőrzöm, és jöhet a másik csomag. Nagyon szeretik. Igyekszem bővíteni a kelléktáramat. Ami remek még benne, hogy válogatás nélkül, minden betűt tartalmaz. Egyre többet felismernek az eddig nem tanultak közül is. :)
Segítenek a hívóképek!
Apropó: betűtanulás.
Kicsit rohamtempóra váltottunk, ami nincs ínyemre, de meg kell írnunk egy felmérést március közepén, ami minden betűt tartalmaz. Azért igyekszem úgy haladni a gyerekekkel, hogy az ne menjen a minőségi munka és jó betűismeret rovására.


















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése