2011. máj. 22.

Mit mér a felmérés?

Egy lista arról, mit illik tudni egy elsős gyerkőcnek év végére magyarból (olvasás, írás, szövegértés):

  • Tiszta, érthető beszéd.
  • Hang és betű biztos azonosítása.
  • Vonalelemek felismerése és megnevezése.
  • A tanuló törekszik az érthető, értelmes beszédre.
  • Nyelvi hibáit javítja tanítói segítséggel.
  • Alkalmazza a köszönés, a kérés és a megköszönés tanult nyelvi fordulatait.
  • Megérti az egyszerű utasításokat és szóbeli közléseket.
  • Segítségadással beszámol olvasmányai tartalmáról, olvasásélményeiről.
  • Játékokban, feladatmegoldásban, közös tevékenységben együttműködő.
  • Tapasztalati alapon megkülönbözteti a szöveget, a mondatot, a szót, szótagot, hangot és betűt.
  • A szavakat szótagokra tudja bontani.
  • A tankönyvi szövegeknek megfelelő nehézségű olvasmányok tartalmát néma olvasás útján megérti. Képes a tartalomra irányuló kérdéseket megválaszolni, egyszerű feladatokat megoldani.
  • Fejből tud verset, mondókát. Érthetően, megfelelő hangerővel mondja el azokat.
  • Ismert tartalmú és gyakorolt szöveget felkészülés után lassú folyamatossággal, szövegszerűen olvas fel. A mondat végét szünettel jelzi.
  • Olvasási hibáit segítségadás mellett javítja.
  • Ismeri és használja a magyar ábécé betűinek írott (nagy és kis ) alakjait.
  • Rövid szavakat, szókapcsolatokat és mondatokat betűcsere, betű-kihagyás nélkül másol nyomtatott mintáról is.
  • Jelöli a mondatkezdést és -zárást.
  • Gyakorolt szókészlet körében alkalmazza a szókezdő nagybetűt.
  • Ismeri az időtartam és a j hang kétféle jelölési módját.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése