2011. szept. 22.

Olvasás


A második osztályos olvasókönyv néhány olvasmánya kétszer szerepel a könyvben, egyik oldalon szótagolva, a másikon folyamatosan. Feldolgozás közben ki-ki azt választja, amelyik jobban megy neki. Hamarosan már csak folyamatosan írt szövegeket olvasunk. Korábban írtam, hogy fekete pontot kap az a gyerkőc, aki  bősz álmodozások közepette nem tudja, hol is tartunk. 5 fekete pontot pedig beváltok egy kisegyesre a könyv hátuljában. Azt is készpénznek veszik, hogy aki már egyszer olvasott az többet nem fog az órán, ami nagy tévedés. Olyan aggályok is felmerültek, hogy ha egy gyorsolvasót szólítok, akkor nem győzik követni, ezért nem tudják, hol is tartunk. Való igaz, hogy  vannak nagyon jó tempóban olvasó gyerekek is. Ám az is igaz, hogy megtanultuk egy mondat nagy betűvel kezdődik és mondatvégi írásjellel végződik. A titok tehát, hogy a lassabban olvasó gyerek a gyorsabb társa olvasása alatt keresse meg a mondat végén díszelgő pontot, kérdőjelet, felkiáltó jelet. Így máris ott van az ujja, ahol kell! :)

Burai Lászlóné, dr. Faragó Attiláné Hétszínvarázs munkafüzet 2. o.

Olvasásból munkafüzetünk is van, ami segít feldolgozni, megbeszélni az olvasmányokat. A végében a jeles napok olvasmányaihoz kapcsolódó feladatok vannak. A leckék között összefoglaló feladatsorokat is találunk. Nyitottunk egy olvasás (szorgalmi) füzetet. Ebbe az írást, nyelvtani feladatokat is gyakorolhatnak a gyerekek önállóan, amit szívesen megnézek, pontozok. Az olvasmányokkal kapcsolatban pedig majd adok hétvégi feladatokat, amit nem kötelező, de ajánlott jó pontokért elkészíteni. Ezek néha rajzos, néha szöveges feladatok lesznek. A füzetben összegyűjtött jó pontokat szintén be lehet váltani. Ötösével egy kisötösre.

Hogy még inkább kedvük kerekedjen az olvasáshoz, hozok majd időnként vicceket, humoros történeteket, természetről szóló újságokat olvasni, feladatokkal.

Verstanulás mellett, megjelenik a szövegtanulás. 2. osztályban már tanulmányi versenyen is indulhatnak az arra rátermettek mesemondásból. Az apró memoriterek (én így fogom nevezni a gyerekeknek) ezt hivatottak segíteni. Pontosan kell megtanulni a feladott szövegeket és hangsúlyozni is kell! A nyelvtani szabályokat nem kérem szó szerint, csak értelemszerűen. Saját szavaikkal is elmondhatják, csak legyen benne a lényeg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése