2011. febr. 28.

Szerdán 14.00-tól ismét színház.
Szerdáig 150 Ft-ot kérünk behozni a buszra!
Köszönjük!

2011. febr. 23.

Fazonok

kép forrása: internet


Múltkor a csillagjegyekről beszélgettünk. Tulajdonképpen ők vetették fel a témát! :D
Beszélgettünk a csillagászatról és a csillagjóslásról. Megnéztem mindenkinek a csillagjegyét. Néhány jellemvonást is kijegyzeteltem a jegyek mellé. Mókáztunk, kire illik a leírás, kire nem. Többnyire talált! Le is rajzolták a saját csillagjegyüket és medált készítettünk belőle.
Azután a nap után sokat gondolkoztam rajtuk.
Olyan helyes fazonok mind (a fazon szó az én szótáramban egyéniséget jelent - Attilánk szerint például csúnya szó! :D).
Időnként morgunk egymással, de nagyon szeretem őket! :)
Elrakosgatom a kedves rajzokat. Feltölti a napom, amikor beérek és megölelnek (van, aki majdnem fel is dönt - de szeretetből teszi), amikor segítenek, amikor szót fogadnak. Amikor sokat jelentkeznek. Amikor okosakat kérdeznek... :) Csípem őket, ha morognak, mert játékból Lujzának, Lajosnak és mazsolának hívom őket (ez utóbbit kikérték maguknak!) Kaptam egy angyalrajzot, amikor igazán rossz napom volt (nem miattuk). És remekül szórakozom, amikor huncutul üzletelnek, hogy ezt, meg azt, meg amazt már nem, még igen...
Szóval: fazonok.
Csak szerettem volna, ha Ti is tudjátok! :)

Konstatáltam


Nem, nem, nem...
Megállapítottam, hogy nincs értelme ennek a rohanásnak a betűtanulásban!
Ország-világ olvashatja: nem érdekel a központi felmérés...
Visszalassítunk!
Ebéd után levegőzés, foci az udvaron.
A másodikosok elfoglalták a szokásos kaput.
Az elsős csapat másik helyet keres. Nem jó a kapu.
Nagy tanakodás után:
-Akkor mindenki mindenki ellen, jó?

2011. febr. 21.

Megszületett Tíciánk kisöccse, Tétény!
Gratulálunk!
Sok boldogságot, jó egészséget kívánunk az egész családnak!
Néhány gyerkőc szünet helyett nagyon szeret bent lebzselni. Pedig szükség van ám a friss levegőre órák között!
Kedves Anyukák, Apukák, kérünk benneteket, ha nem szeretnétek, hogy a gyerkőc kimenjen, mert épp köhécsel, vagy egyéb ok merül fel, személyesen szóljatok nekünk, vagy írjátok be az üzenőbe.
Köszönjük!



Másik kérés:
Nemsokára ismét színház. Kérjük, hogy aki még nem adta be, csak az előző félévi előadások árát, a héten hozza be a második félévre is! (1000Ft)

Kooperatív tanulás - Kettős kör





Na, ez igazán kooperatív munka! :)
Kinyomtattam, kivágtam az olvasókönyv leckéinek szavait (még nem mindet).
Két kört alkotunk. Egy belső és egy külső kört. A két kör szembefordul egymással. Minden gyerek kap 3-4 szókártyát. Mindenki elolvassa a sajátját. Ezután elolvastatja a párjával. Ha sikerült minden szót kölcsönösen elolvasniuk, kezet fognak. Ha minden pár befejezte az olvasást, új pár keresésére indulnak. A két kör elindul ellenkező irányba. Elmondunk egy mondókát vagy rövid versikét, ha a végére értünk, megállunk. Most az új párral olvastatunk.
A gyerekek nagyon szeretik. :)

Két bökkenője van a feladatnak, ha az egész osztállyal végezzük, akkor nagyon szűkösen férünk el a teremben (itt a néptáncosok órán voltak). Másik nehézség, hogy az a két fránya kör ellenkező irányban haladjon a mondóka alatt! :D









Kooperatív tanulás - Páros feladatok



Több továbbképzésen részt vettem már, ahol a kooperatív tanulás-tanítás mikéntjével ismerkedtem meg. Nagyon jó dolognak tartom, bár padsoros osztályteremben, nagy osztálylétszámban kicsit nehézkes a megvalósítása. A frontális munkával ellentétben, amikor én magyarázok a gyerekek pedig figyelnek (jobb esetben, mert a többségnek máson jár az esze), a kooperatív tanulás során a gyerekek egyszerre dolgoznak, mindenki feladatot kap, segítik egymás munkáját, összedolgoznak, ellenőriznek... Mozgalmas, változatos és folyamatosan foglalkoztat. Ide tartozik a páros munka is. Ezt mi is tudjuk alkalmazni a padokban.
Szétszedtem egy Játékház c. tankönyvet, amiben remek feladatok vannak. Kis tasakokba rendeztem őket, a gyerekek választhatnak többféle típusú feladatból és kirakhatják. Én leellenőrzöm, és jöhet a másik csomag. Nagyon szeretik. Igyekszem bővíteni a kelléktáramat. Ami remek még benne, hogy válogatás nélkül, minden betűt tartalmaz. Egyre többet felismernek az eddig nem tanultak közül is. :)
Segítenek a hívóképek!
Apropó: betűtanulás.
Kicsit rohamtempóra váltottunk, ami nincs ínyemre, de meg kell írnunk egy felmérést március közepén, ami minden betűt tartalmaz. Azért igyekszem úgy haladni a gyerekekkel, hogy az ne menjen a minőségi munka és jó betűismeret rovására.


















2011. febr. 14.

Azt hiszem, leszögezhetjük, hogy remekül sikerült a farsang! :D
Azok a szülők, akik fotóztak, videóztak tudnának nekem néhány képet küldeni? Aznap én nem tudtam fotózni.

singlarb@gmail.com

Köszönöm!

2011. febr. 10.

További pótolnivaló kis betegeinknek:

Matematika

tk.
82/1., 4.
83/1., 2., 3.,
94. o.
95/2.

mf.
56. o.
57/1., 2.

Magyar
továbbra is a j betű az olvasókönyvben és a munkafüzetekben is
(a sok hiányzó és a farsangi mizéria miatt nem vettünk új betűt, jövő héten belehúzunk!)
:)

Jobbulást!

DATI vizsga


Néptáncosaink vizsgájáról
itt
láthatóak remek fotók! :D

Holnap farsang! :D
Találkozunk 16.00 órakor a 13-as teremben!

Akik hazavitték a tornacipőt, azok hozzák ám!!!!

2011. febr. 8.

Pénteken (II.11.) nem lesz tanítás.
A farsang 16.30-kor kezdődik, 16.00-kor gyülekezünk a megadott teremben (ez aznap érkezéskor ki lesz írva).
Felnőtt belépő: 350 Ft (zöld)
Gyerek belépő: 300 Ft (csak iskolásoknak) (sárga)
A felsős farsangra Moórné Zsóka néninél lehet jegyet venni.

A jelmezhez szükség lesz fehér harisnyára, lehetőleg fehér cipőre(tornacipőre) és fehér ujjú (esetleg drapp - mint a jelmez) felsőre (ha van az elején minta, nem számít, eltakarja a jelmez).
Kérem az anyukákat, hogy akiknél még van jelmez, küldjék/hozzák be minél előbb, hogy lássuk, mennyi van teljesen kész, mennyi híja van még, hogy gyorsan pótoljuk. Mert bár sok a hiányzó, reményeim szerint bejönnek néhányan közülük is a farsangra.
Köszönöm!

Házi feladat

A mai házi feladat a sok-sok hiányzónak, akiket innen puszilunk és jobbulást kívánunk nekik!

Viki néni üzeni, hogy matematikából a négyzetrácsos füzetbe az osztály összeadásokat, kivonásokat (10 felett) gyakoroltak.
Magyarból pedig vettük a jJ betűt, az olvasókönyvben ennek a leckének az első két oldalát dolgoztuk fel és a Gyöngybetűk munkafüzet első j betűs oldalát.

2011. febr. 5.

Vidám farsangi előkészületek





Köszönet az Édesanyáknak a sok-sok nyírásért, öltésért, vidámságért! :D


2011. febr. 1.

A mi titkunk

-Tanító néni, megkínálhatlak pogácsával?
-Igen, köszönöm! Nagyon finom!
-Elhozzam a receptjét?
-Igen.
-Elhozzam a tepertős változatát is?
-Azt is elhozhatod.
-Hozzak nagyon finom muffin receptet is?
-Hozhatsz, ha anya győzi leírni.
-"Okés", hozom!
.... De ez maradjon kettőnk között!

Farsangi előkészületek

Február 4-én (pénteken) 16h-tól jelmezkészítés lesz.
Örömmel vesszük a szülők segítségét! Aki el szeretne jönni, van varrógépe és varrni is tud, kérjük hozza el a gépét, amennyiben hordozható! De nagy segítség a formák kivágása, az anyag szabása, vasalása is! :)
Készülnek a mókás fejfedők. :)
Már egy próbababám is van! :)



Alsó tagozatos farsang:
február 11. (péntek) 16.30

Próbabál







Hoztam néhány fotót a Próbabálról. Nem a legjobb minőségűek, de adnak egy kis ízelítőt a hangulatból.
A Próbabálon a felsős tanulók bemutatják tánctudásukat. Nagyon ügyesek voltak!
Több, mint 200 vendég vett részt ezen a szép estén.
A lányok szép díszzsebkendőt ajándékoztak a fiúknak (ezeket Viki néni varrta!), a fiúk pedig hófehér rózsákkal kedveskedtek a lányoknak. A gyerekek bemutattak több szalontáncot. Páronként bemutatkoztak, és kaptak egy kis emléket is. Aztán megtáncoltatták a szüleiket. Remek volt a hangulat! Vendégtáncosok is szórakoztattak bennünket.
Finom vacsora következett, majd mulatság hajnalig. :)
Remélem a mi kis osztályunknak is lesz alkalma részt venni benne majd felső tagozaton!