2011. okt. 4.

Dilemma

A magyar felmérések nem úgy sikerültek, ahogy azt a gyerekek és én is vártam, reméltem. Sokat gondolkoztam, elég alaposan adtam-e át a tudnivalókat, elég időt szántam-e mindenre? (Itt jegyzem meg, sokkal később írtuk meg az év eleji felméréseket, mint a többi osztály.) Jól magyaráztam-e el a feladatokat? A gyerekek tudásával nincs baj. De rájöttem, az én tempómmal, alaposságommal sincs.
Akkor mi a bökkenő?

A figyelem! 

Mert másolni már csak tudnak, az nem nagy kunszt... Az már tényleg nem a tudáson múlik... De bizony abban is hiba van! Megállapítottam hát, hogy a figyelem a legnagyobb problémája az egész osztálynak, a tartós figyelem. Arra hosszan tudnak figyelni, amire nem kell. :) Ami fontos, arra már kevésbé. Persze ez általánosságban igaz a gyerekekre.

Eldöntöttem hát, hogy igyekszek sok figyelemfejlesztő feladatot, gyakorlatot hozni a gyerekeknek. Ezek között lesznek feladatlapok, játékok is. :)
Készítek majd nekik memória játékokat, melyeken nem képek, nem csak képek lesznek, hanem szavak is. Figyelni kell közben majd az olvasásra, helyesírásra, és a párokra. Sok-sok jó pontot lehet szerezni majd érte, melyeket be lehet váltani kisötösökre. Remélem magán a játékon kívül ez is ösztönző lesz majd! :)
A másik, amivel ösztönözni szeretném őket, az a másolás. Sok másolós feladatot kapnak, de van benne egy kis csavar. Miközben írnak figyelni kell a szépírásra és a pontosságra, mert bizony aki egy apró hibát vét, az másolhatja az egészet elölről. Nem csak a hibás szót javítjuk! Mivel a másolás unalmas, monoton munka reményeim szerint igyekeznek majd sokkal pontosabban dolgozni, hogy ne kelljen tovább robotolni. :)

Anyukák, apukák, mi a véleményetek ez ügyben? :)
Örömmel olvasnám a megjegyzéseket!

Csütörtökön (2011. 10. 06.) kisállat kiállítás lesz délután az iskolában.

Pénteken (2011. 10. 07.) nem lesz tanítás!

Az első kisiskolás színházi előadás október 26-án lesz. Kérjük, legkésőbb jövő héten fizessétek be legalább az első félévi előadások árát (1000Ft/félév). Köszönjük!